Al Dente, Bryn Senter, Oslo
Al Dente på Bryn Senter er mitt faste valg når jeg ønsker en god og rimelig hverdagsmiddag.
Det første jeg sjekker er dagens middag, som alltid består av både en fiskerett og en kjøttrett. Som regel velger jeg fisk, med mindre den er fritert. Ikke fordi jeg ikke liker det – jeg elsker for eksempel fish and chips – men kaloribudsjettet mitt setter noen grenser.
Dagens middag koster 206 kroner. Ønsker du dessert, kan du velge fritt blant kakene og betale 286 kroner. Da følger også kaffe med på kjøpet.
Betjeningen er hyggelig og effektiv, og maten kommer raskt på bordet. Lokalet har mange lune kroker og gode vindusplasser, noe som gjør det til et trivelig sted å ta en pause i hverdagen.
Jeg ender ofte opp her på fredager, men også ellers i uka. Maten er god, ærlig husmannskost uten de store overraskelsene – akkurat slik en hverdagsmiddag gjerne skal være.
En ekstra bonus er at jeg generelt trives godt på Bryn Senter. Utvalget av butikker er bra, atmosfæren er rolig, og jeg slipper følelsen av at kjøpesenteret er overtatt av gjenger som bare henger rundt.
Konklusjon:
Ikke stedet for den store gourmetopplevelsen, men et svært godt valg når du ønsker en velsmakende, rimelig og ukomplisert middag i hyggelige omgivelser.
🍴🍴🍴🍴☆ (4 av 5 gafler)