Egon Ski – lunsj med venninner
I dag var vi fire damer som spiste lunsj sammen på Egon i Ski. Det er 2. juni, lett overskyet vær, og fortsatt mange som går med tynne boblejakker. Heldigvis var uteområdet på Egon godt tilrettelagt med glassvegger og terrassevarmere som gjorde det lunt og hyggelig å sitte ute.
Lunsjmenyen er variert, med noe for de fleste smaker. Man kan bestille via app og QR-kode, eller direkte ved disken. Et ekstra pluss er at kaffe følger med når man bestiller linsj. De som jobbet der i dag var veldig hyggelige og imøtekommende. De kom flere ganger bort for å høre om alt var bra, og ryddet raskt og effektivt når vi var ferdige.
Prisene er greie, selv om nivået kanskje ligger litt høyere enn man forventer sammenlignet med enkelte restauranter som oppleves som mer eksklusive.
Rent og fint på toalettene, barnevennlig atmosfære og mange ulike sittemuligheter. Her finnes både små avlukker for rolige samtaler og større områder for grupper, både inne og ute. Menyen er bred, både når det gjelder mat og drikke, og stedet passer like godt til venninnelunsj som til møter eller en rolig kaffepause.
Det er kanskje ikke stedet for de store kulinariske overraskelsene – men det er et trygt og hyggelig sted å møtes, hvor man kan senke skuldrene og bli sittende litt ekstra lenge rundt bordet.












