Yarcha, thai restaurant i Tønsberg.
I kveld prøvde vi en thairestaurant mellom brygga og torget i Tønsberg. Restauranten har fått nye eiere siden sist vi var der, og lokalene er delvis pusset opp. Tidligere var menyen stor og preget av indisk mat. Nå er konseptet rendyrket mot thaimat, med færre retter og tydeligere signaturretter — noe som faktisk gjorde menyen enklere og mer oversiktlig.
Vi bestilte:
Nr. 20 Pad Thai med kylling
Nr. 22 Pad Preaw Wan med kylling
Pad Thai ble bestilt mild, men opplevdes som middels sterk. Pad Preaw Wan ble bestilt middels sterk, og styrken traff ganske godt i forhold til forventningene.
Det som overrasket oss mest denne kvelden var roen. Klokken 19.30 var vi de eneste gjestene, samtidig som restaurantene nede på brygga var fulle. Egentlig ganske deilig. Lavt lydnivå, god plass og en rolig atmosfære som gjorde det lett å senke skuldrene litt.
Maten var god, servicen vennlig, og vi avsluttet med kaffe og dessert. Mango med kokosris ble kveldens overraskelse — søt, kremet, frisk og ganske mektig på en god måte.
Et rolig sted for deg som heller vil ha samtaler og senkede skuldre enn høy musikk og fulle lokaler.






