Olivia, Bogstadveien
En liten dessertpause i Bogstadveien
Det var en litt grå sommerkveld da vi ruslet nedover Bogstadveien på jakt etter en kopp kaffe – og kanskje noe søtt ved siden av.
Da vi passerte Olivia, så det ekstra innbydende ut. Lyslenker, utendørs peis og terrassevarmere skapte en lun stemning, selv om kalenderen viste sommer. Det var lett yr i luften, og folk var kledd i alt fra t-skjorter til tynne boblejakker. Vi oss for å sette oss ned for en liten dessertpause.
Valget falt på bringebærsorbet og grønn te.
Den største overraskelsen denne kvelden var størrelsen på sorbeten. Da den kom på bordet, måtte jeg nesten le litt. Den lille kulen var pyntet med et sitronmelisseblad og presentert med stil, men jeg tror faktisk det er den minste sorbetkulen jeg har fått servert. Prisen var derimot voksen: 69 kroner.
Til gjengjeld var tekoppen stor og god, og den varme teen passet perfekt til den litt kjølige sommerkvelden.
Olivia har en flott beliggenhet midt i Bogstadveien. Lokalene er hyggelige, og selv om man kan se at stedet har vært godt brukt gjennom årene, føles det lunt og koselig. Betjeningen var oppmerksom, effektiv og vennlig, og bestillingen kom raskt til bordet.
Alt i alt ble det en hyggelig pause med god stemning, varm te og en dessert som nok ikke utfordret kaloriregnskapet særlig mye.
Noen ganger er det nettopp slike små stopp underveis som gjør kvelden litt ekstra fin.
